زمان معارفه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس اعلام شد

زمان معارفه آنلاین شرکت ۸۴۷.۱ میلیارد تومانی مولد نیروگاهی تجارت فارس مشخص شد تا عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود.
 
 جلسه معارفه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با نماد "بمولد" ساعت 10:30 و 14 روزهای یکشنبه و دوشنبه 8 و 9 مرداد بصورت آنلاین و از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش خواهد شد.

براساس این گزارش ، سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری می توانند سوالات را تا ساعت 16 یکشنبه 8 مرداد از طریق سامانه مختص عرضه های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

طبق بررسی ها بورس پرس، شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس زمان تاسیس زیر مجموعه بانک تجارت محسوب می‌شد و مالک نیروگاه سیکل ترکیبی فارس به ظرفیت 1035 مگاوات شد که در راستای اجرای سیاست های دولت و طبق اصل 44 و از طریق سازمان خصوصی سازی بابت رد دیون دولت به نمایندگان بانک تجارت تحویل شد که اکنون 99.5 درصد سهام شرکت را در اختیار دارد.

این شرکت 847.1 میلیارد تومانی بر اساس اختیارات تفویضی از مالک قبلی دارای اختیارات لازم جهت اداره نیروگاه سیکل ترکیبی فارس در تمامی زمینه های حقوقی، فنی و قانونی بوده و مسئولیت اداره و بهره برداری نیروگاه، فروش برق به وزارت نیرو و بورس انرژی و پرداخت مالیات و دیون - بیمه و ... را دارا است.

نیروگاه دارای شش واحد گازی از نوع جنرال الکتریک تیپ 9 ساخت کارخانه جان براون انگلستان هر کدام به ظرفیت 123.4 مگاوات در شرایط ISO و سه واحد بخار هر کدام به ظرفیت 98.3 مگاوات است که به وسیله پست 230 کیلوولت انتقال به شبکه سراسری برق متصل می شود. شروع بهره برداری 5 واحد گازی سال 74 و یک واحد دیگر گازی سال 76 و بهره برداری از واحدهای بخار سال 81 است.